Pozycjonowanie stron – budowa wizerunku firmy
Własna witryna w kontekście prowadzenia swojej działalności, marki czy własnego dziennika jest koniecznością. Powszechność usług Google sprawia, że nie możemy pominąć tak ważnego kanału jakim jest wyszukiwarka internetowa giganta z Mountain View. Pozycjonowanie stron to forma, która pozwala podniesie pozycji witryny w wyszukiwarce i zapewnienie sobie klientów, którzy wykazują szczególne zainteresowanie ofertą.
Poznaj trzy bardzo ważne filary tego sposobu marketingu internetowego – linkowanie, SEO i doświadczenie użytkownika (UX).Pierwszym aspektem o jakim usłyszymy w kontekście reklamy strony internetowej za pośrednictwem wyszukiwarki jest SEO. To akronim z języka angielskiego oznaczający optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. Dla przeciętnego kowalskiego termin ten wydaje się być bajecznie tajemniczy. Teoria dla niedoświadczonych może wydawać się nieco zawiła. W praktyce chodzi o aktywności związane ze strukturą strony tj. sposób aranżacji nawigacji (menu), dostosowanie treści do słów kluczowych (po wcześniejszym researchu), zredukowanie treści zduplikowanej (znajdującej się już na innych stronach) czy dodanie tagów meta.Kolejną kwestią są linki odnoszące się do strony. Jak wygląda pozyskiwanie linków pozycjonujących? Działania w tym kierunku określane są mianem link buildingu. Najważniejsze są takie odnośniki, które mogą przekazać swoją moc – posiadają atrybut do-follow i noszą taką samą nazwę. Im większa liczba linków z tekstów powiązanych tematycznie do naszych podstron, tym większe uznanie w oczach wyszukiwarki. Np link z artykułu nt. hydrauliki na stronie poświęconej hydraulice prowadzący do naszej strony www nt. usług hydraulicznych dla wyszukiwarki będzie sygnałem o znaczeniu witryny w tej branży. Jeżeli takich linków będzie stosownie dużo to storna będzie pozycjonować się wyżej w wynikach organicznych.Naturalnym dla wyszukiwarki jest to, że preferuje ona dbać o satysfakcję odwiedzających. Dla pozycjonujących strony internetowe oznacza to potrzebę dostosowania witryny www pod kątem użytkowym. Chodzi już nie tylko i wyłącznie o treści, ale o utrzymanie konsekwencji i zbudowanie takiej struktury, aby właściwie każdy mógł z łatwością się u nas odnaleźć. Profesjonalne rozpowszechnianie strony internetowej w sieci zakłada wykorzystanie wzorców projektowych, które będą odpowiedzią na typowe potrzeby. Źródło informacji: pozycjonowanie abonament.