Zasady tworzenia logo

Wizerunek firmy wykonuje wiele elementów. Filarem jest identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa. Są to wszystkie elementy wizerunkowe, które są projektowane w oparciu o te same założenia a także w podobnym stylu, tak by wspólnie tworzyły spójną ogół.

Bardzo ważne cechy tożsamości wizualnej firmy to spójność oraz unikalność. Jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej jest logotyp, który stanowi symbol firmy, stając się najbardziej charakterystycznym elementem jej wizerunku.
Logo – na co zwrócić uwagę?
Logo, czyli znak graficzny, na bazie którego firma jest identyfikowana, jest główny w budowaniu oraz utrwalaniu wizerunku firmy. Musi spełniać kilka warunków. Dlatego tworzenie logo najlepiej powierzyć agencji reklamowej, która może pochwalić się podobnymi realizacjami. Warto obejrzeć poprzednie realizację i oszacować ich jakość. Dobrą właściwością tego rozwiązania jest między innymi kompleksowość usługi. Projekt jest przeprowadzany od początku do końca. Graficy w razie konieczności wykonują poprawki i dostosowują projekt do naszych oczekiwań. Trzeba pamiętać, że logo musi nawiązywać do działalności naszego biznesu. Musi być w czytelny sposób skorelowane z branżą, w której działa dana firma. Równocześnie musi być unikatowe, tak aby nie można go było pomylić z innym znakiem firmowym. Połączenie tych cech w jednym przyciągającym uwagę projekcie wymaga wiedzy, doświadczenia a także dostępu do narzędzi takich jak programy graficzne.
Logo, czyli symbol naszego biznesu, jest jednocześnie najbardziej rozpoznawalnym elementem graficznym firmy. Dlatego projektowanie logo firmy powinno być oparte na znajomości branży, w której firma funkcjonuje a także wyczucia rynku. Znak graficzny nie może być zbyt trudny. Niewskazane jest także, by w jego projekcie zostało użyte zbyt wiele barw. Największe światowe marki mają łatwe dwu lub trzykolorowe znaki graficzne. Utrwalenie wizerunku firmy powinno opierać się na prostych symbolach, które łatwo zapadają w pamięć. Tym znacznie trudniej stworzyć projekt logo, który będzie wszystkie te warunki realizował, a więc będzie prosty, unikatowy oraz charakterystyczny. Właśnie dlatego firmy korzystają z pomocy agencji kreatywnych, które opracowują identyfikację wizualną.
Zobacz: tworzenie logo.