Pozycjonowanie stron – nie można tego zaniedbać
Z internetu korzystamy praktycznie dzień w dzień. Na komputerach, smartfonach czy tabletach przeglądamy interesujące nas strony internetowe, dokonujemy zakupów, oglądamy filmy czy dokonujemy płatności online. Szukamy przydatnych informacji, wpisując określone frazy w polach wyszukiwarek.
Z tego względu pozycjonowanie stron to konieczność. Pozwala przedstawić się w sieci potencjalnym użytkownikom, a w konsekwencji zwiększa zainteresowanie witryną i podnosi zyski ze dystrybucji towarów i usług. Jednak jak się do tego zabrać? Jak wygląda promowanie strony w internecie?
Pozycjonowanie strony – słowa kluczowe
Najważniejsze w konstruowaniu zawartości strony są frazy. To dzięki nim konsumenci dostają to, czego chcą, a roboty wyszukiwarek wiedzą, jak indeksować witryny. Mogą mieścić się w opisach produktów, opisach kategorii, artykułach blogowych czy profesjonalnych. Na prawdę często wykorzystuje się do tego także popularne teksty preclowe a także artykuły zapleczowe. Muszą być równomiernie rozmieszczone w tekście, niemniej jednak nie zmniejszać przy tym zawartości merytorycznej treści. Im całkiem dobrze wybrane do branży, tym lepszy można uzyskać efekt. Korzystne jest również umieszczanie fraz z długiego ogona, czyli tych bardziej szczegółowych.
Jak wybrać odpowiednie słowa kluczowe? Przede wszystkim zastanów się, jakie wyrażenia będą wpisywać użytkownicy, jeśli interesować ich będzie Twój produkt. W kolejnej kolejności możesz przebadać witryny konkurencyjne. Nie zapomnij również o narzędziach pokazujących intensywność wyszukań danych fraz podstawowych. Masz do wyboru narzędzia płatne albo darmowe. Najpopularniejszym jest google trends.
Zawartość techniczna strony, a widoczność w internecie
Oprócz słów zasadniczych istotna jest konstrukcja witryny. Linkowanie a także przejrzystość skryptu html to podstawy, o których musimy pamiętać przechodząc przez cały proces pozycjonowania. Na czym polega pozyskiwanie linków? Jest to po prostu umieszczanie odnośników w obrębie naszej strony internetowej albo poza nią, na innych serwisach. Z tego powodu dzieli się je na zewnętrzne i wewnętrzne. Może być również pozyskiwane w sposób naturalny, jeżeli już komuś spodobał się nasz produkt, lub nienaturalnie, gdy sami będziemy podejmować działania umieszczania linków w innych witrynach. Warto sprawdzić: linki z social media.