Czy telemarketer dużo zarabia
Telecentrum, nazywane przeciwnie call center to miejsce, w którym pracownicy wykonują serki połączeń dziennie. Ich misją jest sprzedaż produktów i usług, które oferuje jakaś firma. Telemarketing, bo tak profesjonalnie nazywa się sprzedawanie przez telefon jest jedną z popularniejszych form sprzedaży.
Wiele dużych firm ma własne działy sprzedażowe, w tym działy sprzedaży telefonicznej. W pewnych sytuacjach pracownicy pozyskują klientów przez telefon i umawiają ich ze sprzedawcą, który indywidualnie przyjedzie do nich podpisać umowę albo sprzedać jakiś produkt. Osoby, które zajmują się sprzedażą telefoniczną to telemarketerzy. Ten zawód uważany jest za jeden z bardziej wyczerpujących i angażujących. Często w call center pracownicy zmieniają się. Ci, którzy nie są skuteczni odchodzą bardzo szybko. Nie widzą efektówe własnejej pracy i sama podstawa jest dla nich zbyt niskim zarobkiem. Ci najlepsi pracują kilka lat, niemniej jednak potem też decydują się opuścić firmę. Najczęściej są zmęczeni trybem pracy i potrzebują robić coś innego. Praca w call center nie powinno się do łatwych, niemniej jednak jest idealnym zajęciem na starcie dla osoby, która dopiero wchodzi na rynek zawodowy i nie ma specjalnie sprecyzowanych planów co do swojej wymarzonej ścieżki zawodowej. W call center można nauczyć się dyscypliny i organizacji pracy. Poznaje się systemy komputerowe do obsługi klientów, czyli popularne crm. Można podszkolić się z kompetencji komunikacyjnych i odbyć wiele interesujących szkoleń sprzedażowych. Niektóre z nich są dość drogie i de fakto przydatne później. By sprzedać towar albo usługę przez telefon powinno się umieć przykuć uwagę rozmówcy. W trakcie dystrybucji osobistej klientowi dużo trudniej jest odmówić, można utrzymywać z nim kontakt fizyczny, wzrokowy. Jeżeli telemarketer dzwoni do klienta, osoby niezainteresowane mogą po prostu się rozłączyć albo w ogóle nie odebrać połączenia, o ile będą widzieć, że to nieznany numer. Praca w call center może być wyczerpująca, niemniej jednak przynosi też sporo satysfakcji tym, którzy odnoszą sukcesy. Świetny pracownik telemarketingu potrafi rozmawiać i przy okazji sporo sprzedaje.
Zobacz także: call center warszawa.