Co wpływa na wizerunek firmy?
Każda firma istniejąca na rynku musi mieć elementy graficzne, które pozwalają klientom ją identyfikować. Taki system znaków graficznych, które stanowią symbole danego przedsiębiorstwa, stanowi identyfikację wizualną firmy. To, jak firma jest postrzegana przez klientów, zależy w ogromnej mierze od jakości elementów graficznych a także stopnia ich rozpowszechnienia.
Identycznie sytuacja wygląda w przypadku marki. Kwestie wizerunkowe są ściśle powiązane z pozycją firmy na rynku.
Jak kształtować wizerunek firmy i marki?
Głównie powinniśmy sobie zdawać sprawę, że wizerunek marki, który dobrze testuje się w postaci tradycyjnej, czyli np katalogowej, nie zawsze musi cieszyć się równie dobrym odbiorem w wersji elektronicznej. Internet rządzi się własnymi prawami i wbrew pozorom jest bardzo wymagający. Niejednokrotnie wizerunek firmy albo marki musi być wykonany na nowo na potrzeby witryny internetowej. W takich wypadkach bardzo przydatna jest księga znaku, która ułatwia pracę nad przystosowaniem symboli graficznych do potrzeb wykorzystania w internecie.
Często wykorzystywanym narzędziem, które pozytywnie wpływa na wizerunek marki, jest tworzenie stron dedykowanych konkretnemu produktowi. Są tak zwane witryny produktowe. Takie działania nie wymagają dużych nakładów majątkowych, a są efektywne w budowaniu wizerunku oraz jego utrwalaniu. Trzeba sobie zdawać sprawę, że wersje papierowe materiałów reklamowych trafiają do docelowych grup klientów. W sieci taka kontrola jest ograniczona. Co więcej właściwie każdy internauta może w łatwy i szybki sposób sprawdzić konkurencję. Strona www, jest więc ważnym elementem dokonywania wyboru przez potencjalnych klientów. Wszystkie jej elementy powinny być ze starannością przemyślane i dopracowane. Każda niedbałość będzie świadczyła o naszym nieprofesjonalnym podejściu.
Elementy wizerunkowe firmy są też wykorzystywane w kampaniach reklamowych. W kampaniach internetowych używa się przykładowo tak zwane reklamowe banery. Powszechnie stosowany jest również mailing, czyli przesyłanie klientowi docelowemu materiałów reklamowych oraz utrzymywanie z nim stałego kontaktu. Świetny wizerunek w sieci przekłada się na większą rozpoznawalność firmy a także marki.
Sprawdź również informacje na stronie: wizerunek firmy.